Home 学部教育プロジェクト(総合政策学部) Undergraduate Studies Project (Faculty of Policy Studies) 総合政策学部授業科目「ビジネス・コミュニケーションⅡ」 (Faculty of Policy Studies) Special Lecture
プロジェクトデータベース
※前ページに戻る時は、ブラウザの「←」ボタンではなく、右の「戻る」ボタンを押してください

総合政策学部授業科目「ビジネス・コミュニケーションⅡ」 (Faculty of Policy Studies) Special Lecture

ビジネスの場におけるビジネス・コミュニケーションは、社会人として要求される身だしなみやマナー、エチケット、プロトコル(国際儀礼)等の基礎の上に成り立っています。国際社会で必要とされるビジネス・マナー、プロトコルに関する知識を講義により修得し、それらを活用しグローバルに活躍できるビジネスの基礎知識を習得することを目標としています。

Communication in business situations is built on the basic prerequisites for workforce participation such as grooming and manners, etiquette, protocol (internationally recognized standards of courtesy), etc. The aim of these lectures is to provide students with knowledge of the business manners and protocol required in international business, and to enable them to build the fundamental skills needed to succeed on the global stage.


目標水準の達成基準:

国際的なビジネス・コミュニケーションに必要なマナー、エチケット、プロトコル(国際儀礼)の基礎を身につけた上で、ケーススタディを通じて国際ビジネスにおける協調型ビジネス・プランニング策定の基礎を修得する。

After building the manners, etiquette and protocol (internationally recognized standards of courtesy), etc. required for international business communication, through case studies, students acquire competency in formulating cooperative business plans in international business situations.

配当/対象年次:
  • 2年次
対象学部:
  • 総合政策学部

コンピテンシーの定義についてはこちら
◎:主となるコンピテンシー、〇:関連するコンピテンシー

修得を目指す
コンピテンシー
レベル1レベル2レベル3レベル4レベル5
傾聴力
提案力
議論力
課題発見
課題分析
論理的思考
学習
応用力
情報収集力
バランス力
役割認識
主体性
協働
率先力
発想する力
推論する力
探求する意欲
目標設定
スケジュール管理
達成志向

Powered by Sigsiu.NET