総合政策学部授業科目「ビジネス・コミュニケーションⅡ」 ※2023年度以前入学生対象 ※2024年度休講 (Faculty of Policy Studies) Business Communication Ⅱ *For students enrolled before 2023 *Not offered in2024 |
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ビジネスの場におけるビジネス・コミュニケーションは、社会人として要求される身だしなみやマナー、エチケット、プロトコル(国際儀礼)等の基礎の上に成り立っています。国際社会で必要とされるビジネス・マナー、プロトコルに関する知識を講義により修得し、それらを活用しグローバルに活躍できるビジネスの基礎知識を習得することを目標としています。 Communication in business situations is built on the basic prerequisites for workforce participation such as grooming and manners, etiquette, protocol (internationally recognized standards of courtesy), etc. The aim of these lectures is to provide students with knowledge of the business manners and protocol required in international business, and to enable them to build the fundamental skills needed to succeed on the global stage. 目標水準の達成基準: 国際的なビジネス・コミュニケーションに必要なマナー、エチケット、プロトコル(国際儀礼)の基礎を身につけた上で、ケーススタディを通じて国際ビジネスにおける協調型ビジネス・プランニング策定の基礎を修得する。 After building the manners, etiquette and protocol (internationally recognized standards of courtesy), etc. required for international business communication, through case studies, students acquire competency in formulating cooperative business plans in international business situations. 配当/対象年次:
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