総合政策学部授業科目「ビジネス・コミュニケーションI」 ※2023年度以前入学生対象 ※2024年度休講 (Faculty of Policy Studies) Business Communication Ⅰ *For students enrolled before 2023 *Not offered in 2024 |
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社会人としての活動に必要な基本的なマナーやコミュニケーション能力を習得し、ビジネスにおけるプランニング策定の基礎を修得することを目標としています。社会人として要求される身だしなみやマナー、コミュニケーション能力の基本を身に付けるために、ビジネスの場のみならず社会生活の上で必ず必要とされる冠婚葬祭を事例として、社会生活に必要な基礎知識の基本を学び、その上で、ビジネスにおける企画策定の基本について理解を深めます。 In this course students acquire the basic etiquette and communication skills necessary to succeed in the workforce, as well as competency in formulating business plans. To ensure they have mastered the fundamentals of grooming, manners and communication, the class focuses not only on business situations but also on case studies of ceremonial functions students are sure to encounter in their adult lives, and aims to provide students with basic skills for success on which they can build an understanding of the fundamentals of business planning. 目標水準の達成基準: 身だしなみやマナー、プレゼン能力など、ビジネス・コミュニケーション能力の基本を身につけた上で、ケーススタディを通じてビジネス・プランニング策定の基礎を修得する。 Students gain command of the basics of business planning through case studies, after acquiring the fundamentals of business communication such as grooming, manners and presentation abilities. 配当/対象年次:
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