Home インターンシッププロジェクト Internship Project 商学部授業科目「インターンシップ入門」 (Faculty of Commerce) Introduction to Internship
プロジェクトデータベース
※前ページに戻る時は、ブラウザの「←」ボタンではなく、右の「戻る」ボタンを押してください

商学部授業科目「インターンシップ入門」 (Faculty of Commerce) Introduction to Internship

【事前学修】

企業より求められる問題分析力、対人感受性、対面影響力等の能力や、社会の仕組みビジネスマナー、健康管理等に関する知識を修得するため、企業における人事や教育、健康管理、法律、企業インターンシップ等について詳しい外部講師を招き講義を行います。

[Pre-training]

External guest lecturers with a high degree of expertise in corporate human resources, education, health issues, law, internships and other subjects provide insights that enable students to build the problem-analysis skills, interpersonal skills, and ability to influence others that businesses seek in employees, as well as knowledge of societal mechanisms, business manners, health issues and so forth.


目標水準の達成基準:

問題分析力、対人感受性、対面影響などを身につけることができる。

Students develop the ability to analyze issues, receptivity to others, and the capacity to influence others.

配当/対象年次:
  • 1年次
  • 2年次
対象学部:
  • 商学部

コンピテンシーの定義についてはこちら
◎:主となるコンピテンシー、〇:関連するコンピテンシー

修得を目指す
コンピテンシー
レベル1レベル2レベル3レベル4レベル5
傾聴力
記述力
議論力
課題発見
課題分析
主体性
ストレスコントロール

Powered by Sigsiu.NET